Notodden kirkelig fellesråd
Tilgjengelighetserklæring

Alle nettsider krever nå en tilgjengelighetserklæring. Denne kan du lese ved å klikke på linken under

Les tilgjengelighetserklæringen

mandag 6 mai
tirsdag 7 mai

Bryllup

Bryllup er en viktig begivenhet. Veteranbilene er ofte blankpusset og fotograferingen skjer på de mest spektakulære steder. Midt i all festivitas står to som har felles visjoner og mål for livet, men de står ikke alene.

Ekteskapsinngåelse eller vigsel er en offentlig handling og kan skje borgerlig eller kirkelig. I vitners nærvær gir to mennesker hverandre løfte om at de vil leve sammen resten av livet. En godkjent vigselsperson skal erklære at ekteskapet gyldig. Par som er borgelig viet kan i tillegg ha en kirkelig forbønnshandling for ekteskapet. De siste årene er det blitt mer vanlig med borgerlig vigsel, men fortsatt gifter mange par seg i kirken.

Informasjon og praktiske råd til dem som planlegger bryllup i kirken: www.kirken.no Her finnes nødvendige skjemaer som kan lastes ned.
Vigselsliturgien: se liturgier under fanen ressurser. Se også Skatteetatens sider: Skatteetaten.no, her finnes diverse skjemaer som skal fylles ut.

Stadig flere ønsker å gifte seg i kirkene våre. Det synes vi er veldig hyggelig – og vi har mye å tilby.

Notodden kirke – stor, elegant, passende til et riktig stort bryllup – og med utsikt til en utrolig vakker kirkepark. Kirken ligger høyt og fritt, midt i Notodden by. Og så flott orgelbrus som her er det ikke mange steder. Det er spesielt å gå opp midtgangen i Notodden kirke.
Lisleherad kirke – liten og intim i landlige omgivelser. Mange har valgt å gifte seg i Lisleherad kirke og har opplevd det som særdeles romantisk.
Gransherad kyrkje – en hvitmalt trekirke med flott interiør. Bl.a. har soknerådet fått restaurert to spesielt flotte brudestoler i gyllenlær! Kirken har en vakker beliggenhet. Å stå på kirkebakken i Gransherad med grønne bjerketrær og utsikt til elv og natur må oppleves.
Heddal stavkyrkje er meget spesiell og svært etterspurt. Stavkirken er i bruk fra 1. søndag etter påske til slutten av oktober. I vintersesongen (fra allehelgen til påske) er det mulig for vigsel i Heddal låvekyrkje. F.o.m. 7. juni 2016 vedtas følgende staser for vielser i kirkene i Notodden kommune:– For personer bosatt i Notodden kommune, der en eller begge er medlemmer av Den norske kirke: kr. 0,–– For personer som er bosatt i andre kommuner, men er døpt og konfirmert  i Notodden kommune: kr. 2.000,–– For personer som er bosatt i andre kommuner: kr. 6.000,–– Hvis ingen av partene er medlem i Den norske kirke eller Den norske kirkes ordning for vielse ikke skal følges: kr. 6.000,–– Der hvor minst en av partene er medlemmer av Den norske kirke så skal det ikke betales for prest,  selv om en gifter seg i en annen kirke enn den en tilhører ut fra bostedsadressen. Dersom ingen av partene er medlemmer så må en betale kr. 3500,– i tillegg for prest.Begge kirkekontorene våre står gjerne til tjeneste med råd og veiledning – så bare spør. De har lang erfaring i å hjelpe i forbindelse med alle spørsmål rundt vigsel.

Felles postadresse:
O. H. Holtasgt. 21,
3678 Notodden
(adressene under er besøksadresser)

NOTODDEN KIRKELIG FELLESRÅD
O.H.Holtasgate 21,
3678 Notodden
(Øvre Tinfos - gml. adm.bygget)
Tlf.: 35 02 04 00 (tast 3)
Åpningstid: man-tors
kl. 10:00-15:00
E-post til administrasjonen: